شناسهٔ خبر: 24424 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خبر داد:

آغاز عملیات نصب ۵۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف در محورهای خراسان جنوبی

دوربین ثبت تخلفات دبیر کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان جنوبی با اشاره به لزوم ارتقاء ایمنی راه‌ها گفت: کار نصب ۵۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت در راه‌های شریانی استان از ابتدای تیرماه آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مهدی جعفری در دومین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل ونقل و سوانح رانندگی استان با بیان اینکه این دوربین‌ها در ۴۱ راه اصلی استان نصب می‌شود، افزود: این محورهای شامل بیرجند- نهبندان، بیرجند- قائن، بیرجند- خوسف، فردوس- بجستان، فردوس- راهور است که بیش از ۷۰ درصد طرح ترافیک را زیرپوشش دارند.

وی اجرای این طرح را بخشی از یک قرارداد کلی اجرایی در کشور دانست و بیان داشت: کار نصب این ۵۰ دستگاه دوریبن ثبت تخلف تا پایان مردادماه به اتمام رسیده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: اجرای هر دستگاه دوربین با احتساب مدت پنج سال نگهداری از زمان اجرا بیش از ۶۵۰ میلیون تومان است.

به گفته وی تاکنون شش دستگاه دوربین ثبت تخلف در جاده‌های استان نصب شده که از این تعداد سه دستگاه در محور بیرجند - قاین و بقیه در محور بیرجند - نهبندان نصب شده است و با احتساب این تعداد دوربین‌های ثبت تخلف استان به ۵۶ مورد افزایش می‌یابد.

نظر شما